follow my story, or leave it all behind.

Hejhej sötnosar!

Kategori: Allmänt

Kom precis ur duschen. Idag har det varit en ganska ... lugn dag. Helt okej enligt mig. :) Söndagar brukar vara helt fine. Oftast. Ska till studion på torsdag, de kommer bli awesome att bara vara där med det svenska “ teamet ” och köra lite låtar. Är glad över att bara vara i storstaden men jaja. ^^' Idag så vaknade jag runt 5, somnade extremt tidigt igår, så jag bestämde mig för att skynda mig till stallet. Sminkade mig, åt frukost, tog på mig kläder och tog bussen till stallet cirka 5.45. Var där typ 6.15 och fodrade frukost till Macken och 3 andra hästar. Hade de ganska lugnt fram till 7, då hästarna släpps ut så då var de bara att ta på Macken grimma och grimskaft och släppa ut honom med bästisarna Jolly, Trull och nån mer. Han hade de riktigt kul. Sen gick jag in och mockade alla 30 boxar... Kul? Njaaa.. De kommer bli träningsvärk imorgon. Sen smörjde jag alla träns och sadlar som jag kunde fram till 11.30. Åt lunch i cafeterian som hade öppet pga nåt event, och sen tog jag ut Macken från hagen, spolade av honom, borstade honom och tog på honom en jättefin, ny rosa grimma med vitt grimludd (han gillade det inte hahaha) och svart fleecetäcke. Sen promenerade jag honom ända fram till 14.00. Släppte sen ut honom i hagen igen. De går in 15.30, så de kanske var onödigt men ändå.: Åkte sen hem och fixade middag till hela familjen. Om jag har varit aktiv idag? OHJA. Men hejsan träningsvärk imorgon!! *happiface* Ska ut och rida långtur med vännerna imorgon.. Och ska sen ut och jogga. + har idrott imorgon i skolan. Det jobbigaste med att ha häst är att man alltid måste upp tidigt på morgonen men åh så värt det i slutet av dagen!! :D Och för er som undrar så är det stallvärdinnor och personal i privatstallet som tar ut och fodrar, smörjer träns & sadel osv. när ägaren inte hinner.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: