follow my story, or leave it all behind.

Jag mår inte bra.

Kategori: Allmänt

Går det bra om jag säger så? Går det bra om jag är ärlig med er just nu? Jag mår inte bra, faktiskt inte bra alls. Jag vill bara kasta mig nerför ett stup, hoppa framför ett tåg, skära mig så djupt så jag förstör nervsystemet och rörelsen i armarna, jag vill överdosera, jag vill bara dö helt enkelt. Tankarna är tillbaka igen. Samtidigt så håller min s.k ''kompis'' på att säga att hon ska till behandlingshem för självmordstankar som hon har haft sedan hon var 3. 3? Ja, ni hörde rätt. Jag vet inte vad jag ska tro. Hon ljuger typ om allt, men men... Mår hon dåligt så ska hon självklart få vård, MEN hon ska fan inte utnyttja systemet för att få uppmärksamhet. Jaja, är jävligt förbannad på henne men vill inte vara en dålig vän, så jag sätter punkt här. Anyways, jag mår skit. Skrev till denna tjejen, min ''kompis'' då, och förklarade att jag mår/mådde skit och ville ta självmord. Hennes svar? Jag blev inte direkt chockad, men ja ... Hon svarade "Aa och jag då? Jag fakkin vill dö varje dag, bryr nån sig? Nej o nu ska jag ta pappas hjärtmediciner så jag dör" Slutade med att jag satt med henne och hjälpjour i nästan 3 timmar. I slutet av samtalet så sa hon: "Ingen bryr sig om mig, jag gör bara allt för uppmärksamhet och jag gillar uppmärksamheten så därför ska jag ta överdos, för då kanske mamma bryr sig om mig" Och kvinnan från hjälpjouren frågade då vad som var så hemskt att dö för. Hennes svar? "Min lärare kallade mig barnunge och när jag kasta penna på honom så ringde han min mamma och mamma skiter totalt i mig!" Jaaa, det var ju en ny anledning att dö för... Satt iallafall och hjälpte henne genom det där traumat med läraren och pennan, sen så frågade jag om hon var okej. Hon bröt ut och sa: "Varför bryr du dig ens? Du hjälper ju mig aldrig ändå sååå.." Hon mår verkligen inte bra. Jag förtjänar inte att må dåligt. Hon har de så mycket värre än mig. Hon har rätt. Jag hjälper henne sällan. Visst, jag snackar med henne typ varje dag och så, och fixar möten åt henne hos skolkurator och skolpsykologen men det är inte samma sak... Jag måste verkligen bli en bättre vän, haha... förlåt. Mår ba sjukt dåligt just nu, förlåt...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: