follow my story, or leave it all behind.

..

Kategori: Allmänt

Fram med sköldarna, mina små turtles för här kommer det ett finfint åsiktsinlägg till ER. Ni ska få er en tankeställare. Om hur fort vi dömer folk. Jag kan med något dåligt samvete att jag har dömt folk & kastat grus i ögonen på folk flera gånger. Jag är åtminstone ärlig, något vissa personer inte är när de står me lögnen upp i halsen och påstår att de " näää, jag har aldrig sagt nåt sånt om dig! Du är ju så snäll o söt o rar! ", nu ska jag kasta lite grus i ögonen på de som är oärliga. Jag har ovanor, ni har ovanor, alla får ilskutbrott nån gång i sina liv..det är fullständigt normalt och förståeligt. MEN något jag inte förstår är de som " pga ovana / ilskutbrott " KASTAR ur sig arga, onödiga meningar som sårar folk. Blir man sårad en gång så är man ärrad för livet. Min kropp är som en målarduk...trust me. Anyway, så är det verkligen NÖDVÄNDIGT att säga precis det du tänker på? Jaaa visst, Sverige är ett fritt land osv, men bara för det betyder de inte att du får gå runt och säga till en kille med rosa hår: "Fan vad gay". Han kan ta illa upp. Många människor uttrycker sig i stil, musik, mycket annat & sånt, JAG VET det. Men bara för att han ser " gay " ut, betyder det inte att han nödvändigtvis drar sig / blir attraherad av män. Han kanske är bisexuell? ;) Skämt åtsido....aja. Okej, nu kör vi ett exempel. Du går med en kompis på stan och ni snackar om i princip allt. Ni tystnar när en tjej med mohawk, svarta kängor & svartklädd och piercings går förbi er och din kompis viskar " fan va emo ". HUR vet du att hon är " emo "? Emo är en förkortning till emotionell & tillhör en musikgenre från ruta 1. Men tyvärr så vet vår generation att antingen är du emo eller så är du fjortis. & uppe på det så MÅSTE du skära dig för att vara emo, ha piercings, vara svartklädd och för att va fjortis MÅSTE du ha puder, 100 kg spackel osv. på dig. Jahaa? står jag just nu o tänker. Vad är det som har hänt med vår fina 95-00 generation? Döm inte boken efter utseendet eller baksidans text. Den kan vara så mycket intressantare än så. :) tack & hej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: