follow my story, or leave it all behind.

Lite mer funderingar

Kategori: Allmänt

 
nu kommer inlägget som jag tror kommer få mångas tankar att gå runt i huvudet.
 
Rasism. Och hur vi ser på det.
Nu kanske jag inte är världens politiska människa, gillar inte Sveriges politik heller samt känner mig ganska ny i detta ämne, så no hate.
främlingsfientlighet: det är ordet SD älskar. De slickar sig runt munnen av glädje, ”Sverige ska bli främlingsfientligt” — det här är vad jag har hört från en god vän, att SD, ja, dom är rasister, dom är hemska och så vidare & så vidare.
jag stödjer ABSOLUT INTE SD & kommer aldrig att göra (kommer inte avgöra politikens framtid precis...) MEN, de har väl något rätt? kom ihåg, jag stödjer de inte. MÅNGA saker har de fel om. Dessutom så är det inte fel med lite mångkulturella maträtter, människor från nya länder? Jag har, personligen, SVÅRT att tro att SD egentligen vill att alla i Sverige ska vara blonda, blåögda & heta Linus Svensson eller Rebecka Sjögren (känn inte er träffade ifall det är era namn, tog några bara :)) & att deras "ledare" (oj så demokratiska vi låter.."ledare") BARA käkar på en resturang där kocken heter Svensson & är blond och blåögd. Men det här är ju bara min åsikt. Det kan vara propaganda, det kan vara sant...har ingen aning. Det mesta av det ovan som skrevs kom från min väns idéer och tyckte att det lät bra, att skriva om.
Jag själv är drygt 40% svensk, SER svensk ut, har ett svenskt namn & är ”normal” (haha, normal eller hur.. 😉) resten är jag tysk, spansK, rysk, amerikan, ...ni fattar. BLANDAT ursprung.
& jag DRAS till personer som är ” blandade ” för de är så grymt roliga SOM PERSONER. Jag älskar mina vänner OAVSETT hur de ser ut, vart de kommer ifrån, vad för humor de har eller vad för åsikter de har (dock så finns det en gräns för humorn & åsikterna, men den sätter dom själva), för jag lever på den här filosofin där de går ut på att man INTE definierar sin hudfärg med vem man är. Inte heller etnicitet. Om ngn skulle lägga fram ett papper framför mig (där det stod x antal rutor och man skulle kryssa i vilken hudfärg man hade, så skulle jag helt enkelt gjort en egen ruta under där det står ”human” och skriva ett x i den. För egentligen, det är ju det vi är. Vi är ju bars människor. Vi är INTE vår hudfärg, vår tro, vår hårfärg, vår vikt, våra kläder — vi är MÄNNISKOR. Visst, hudfärgen, vår tro, hårfärgen, vikten, våra kläder är med på ett hörn i vår utveckling för att bli en människa, alltså De sakerna är en LITEN del av oss. Vad som gör oss så pass mänskliga så vi inte har ”labelen” människor är att vi inte kommer från en annan galax.
Men egentligen, jag är ju bara en människa & min åsikt är bara EN av 1000 men tillsammans så kan vi göra skillnad.
We are HUMANS, not objects.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: