follow my story, or leave it all behind.

Åsikter spottas ut till vänster och höger, men tänker vi egentligen efter?

Kategori: Allmänt

Japp, det blir ett SÅNT där tjatigt inlägg igen. Imorrn blir det ännu mer tjat, men då om kvinnan och alla dessa söta *host host, det luktar ironi här!* kvinnohatare som sitter med en öppen ölburk & ser på fotbollsmatchen som sänds varje fredag och skriker på sin hustru, "Är maten klar än?!" ... ja, ni fattar nog. Stör mig mycket på såna där män. Men jag stör mig även på hur snabba vi människor är på att DÖMA, läsa av & checka folk. Tror att det här, på nåt vis, hänger ihop med vissa kvinnors situation (och mäns också, då det finns kvinnor som hatar män också) & övriga situationer. Liksom... HUR vet du, att tjejen i grönt hår på andra sidan gatan, med töjningar i öronen, piercings i näsan & snakebites med en stor mössa & blåa tights tar droger? Är det p.g.a hennes utseende? OM det är så, sök hjälp. Om det inte är så, woah, shit, har du sett henne röka på eller? Om inte, sluta dra sådana snabba slutsatser. Jag bör också sluta dra snabba slutsater, som jag gör nu. Typ ... aa hela sveriges befolkning är så hej och så hejdå, la la la, nej men helt ärligt, med handen på hjärtat: Visst är vi snabba på att döma? Jag tycker i alla fall det. Jag kan inte kalla mig 100% ren från fördomar, MEN jag har åtminstone respekt för mina medmänniskor & jag dömer inte tjejen med grönt hår efter hennes utseende. För vem vet? Hon kan va världens gulligaste tjej, med asskön humor & har världens snällaste pojkvän eller flickvän? VEM vet? Du känner inte personen. Du har fått rätten att döma, men du bör inte överskrida gränsen och inte heller missbruka din rättighet. Så snälla, tänk efter lite innan du spottar ut din, Lottas, Hannas, Peters, Lolas, Willes och din grannes kusins mammas systers dotterdotters kompis åsikt, åt både höger & vänster. TÄNK EFTER. Alla som står ut ur mängden, är inte knarklangare. Alla med utländskt påbrå är inte inbrottstjuvar eller oärliga människor. Alla som är svenskar, eller ''svennar'', är inte tjocka med en öl i handen varje fredag och alla människor röstar inte på SD. Jag är ett praktexempel, jag röstar absolut inte på SD. Kommer aldrig göra heller. Med handen på hjärtat nu då: HUR snabb är du på att döma folk? & är det verkligen SÅ svårt att gå upp och PRATA med en person som verkar intressant, men du vågar inte då den är nåt av en outsiders? I mean, den personen kan va hur jävla skön som helst! Det finns människor som man tänker '' uuuh vem är det? hur kan man ens se ut så? '' först, men när man väl får känna den, så finns det verkligen en fantastisk levande person bakom ansiktet. TÄNK efter nästa gång du ser någon som du ryggar tillbaka åt eller som får din katts rygghår att stå upp, TÄNK bara. Men lär känna han, hon, x eller hen innan du dömer, snälla? Världen skulle vara sååå bättre om fördomsfulla människor lärde sig det här. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: