follow my story, or leave it all behind.

Försök att älska din fotboll

Kategori: Allmänt

Ja. Försök att älska din fotboll. Inte för att dra någon “ jag är en crazy hästtjej som lever i stallet året om ” stämpel över mig nu MEN man kan inte älska en fotboll. Det lever inte, det har inga känslor & styrs helt av dig och dina fötter, din vilja är den ända som gäller. Åker den utanför mål — då är det ditt fel. Åker den in i mål — grattis, 1-2. Men du kan fortfarande inte älska en fotboll. Det är ett redskap som du använder för att vinna, att få den där kicken... I min lilla by där jag bor är fotboll, bandy & handboll de 3 största sporterna ever. Ishockey oxå. Sedan kommer väl gymmet och sådant. Sen ridning. Men säg mig, kan du älska din fotboll, din bandyboll, din handboll eller din puck? Du kan säkert, men den besvarar inte dina känslor. En häst gör det. Att rida är inte bara att kliva upp på en häst & trycka lite i sidorna på den så att den går framåt, ridning är en LAGSPORT. Lagsport mellan dig och hästen. Ni är ett lag, ett team och ska ni vinna så vinner båda två. Det är ingen barnlek att hantera ett 400-500kg tungt djur som har en egen vilja. Det är inte bara att, som man gör på fotbollen, att sparka på en boll, hoppas på att den kommer rätt in i målet och att den gör allt slit. Hästar är ett grymt häftigt djur om du frågar mig. De är så starka, har egen vilja & kan enkelt döda en människa genom sina hovar. Det kan inte en fotboll (om ingen olycka sker) & allt snack om att ” åh ridning är så jvla enkelt ” och allt sånt är bara B.U.L.L.S.H.I.T! Ni vet inte hur jävla svårt det är att faktiskt få en het häst att ta 3 steg fram för att sedan backa 10 steg och stegra, skena och dra iväg totalt. Ni vet inte hur det är att sitta upp på en främmande häst, med pirrande mage & att inte veta ngt om den hästen. Tro mig, jag har varit där med Macken och vår resa har inte varit enkel. Tänk er själva besvikelsen som uppstår när man blir utesluten från hopptävlingen...tänk er själva att sätta er på ett 500kg djur & det drar iväg med er. Jag tror inte ens att de killarna på gymmet har tillräckligt “ man ” i sig att hålla i sig i sadeln ;) Så, nu tar vi de igen: Alltså....Kan älska din fotboll?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: