follow my story, or leave it all behind.

Kom precis hem

Kategori: Allmänt

från sjukhuset.
Blev hittad omkring 06.00 i förrgår. AKUT in till sjukhus, magpump, prover, tester, magpump, mer tester och ännu mer magpump. Sedan in på operation på grund av en uppskuren arm och sedan kort in på psykavd. och sedan blev jag utskriven runt 23.30 igår.
Känner mig helt nere. Min familj är ständigt runt mig, men nu har de somnat igen. Skärde mig lite i bilen, och springer runt med stort, stort bandage på armen från operationen. Alla mina piller (bortsett från ångestdämpande som mamma har under bevakning dygnet runt, året om numera) är borta, alla kött/-köksknivar - borta, alla rakhyvlar/rakblad - borta, alla örhängen, saxar, nålar, kanyler, klorin, övriga mediciner och gifter, ALLT är borta, allt jag kan använda till min så kallade "dödshjälp". INGENTING finns kvar längre. INGENTING. Absolut ingenting. Mina örhängen (brukade använda ''piggen'' längst ut att skära mig med), TILL OCH MED MINA HEMNYCKLAR är borta. Och skåpnycklarna med. Kommer inte få gå till skolan fram till den 17/12 och då är det liksom bara 3 dagar kvar innan det är jullov. Under denna tid kommer jag gå till kyrkmöten, konfirmationsmöten med konfirmationsgruppen, ungdomsgrupper, Prima Ungdomspsykiatri och åka in till sjukhus för att lämna prover och kolla armarna.
Ska inte in på behandlingshem - än. Mina föräldrar envisas med att hålla mig hemma och so far, so good, dock så är jag så JÄVLA ARG.
På allt. På mamma och pappa. På mina syskon. ALLA.
Besticken som vi äter med är gömda i ett låst förråd som ligger vägg i vägg med mitt rum och den nyckeln är i ett utomhusförråd på våran baksida som till och med är ÖVERVAKAD MED ALARM. Så, jag kommer inte in någonstans. Får inte ens låsa mitt rum, toaletten eller nån annanstans. För bara nån timma sedan, när jag duschade, så satt min äldre syster med mig och läste tidningen medan jag duschade. FICK INTE DUSCHA ENSAM!
Personligen fattar jag inte varför i hela världen man gör nått sånt här mot sitt barn. Har mobil och dator kvar, men hemtelefonen (vi har en som inte funkar, så vi använder en sån där gammal från början av 2000 eller något, som man kan lämna telefonsvar på) är s.k "tapped", alltså de har band där så man kan spela in varje samtal. De vill tydligen försäkra sig om vad jag gör med hemtelefonen. De har gjort så min dator stängs av efter x minuter, och just därför är detta inlägg tidsinställt. Vet liksom inte när den kan knäppas av. Det kan vara 15 minuter, 45 minuter eller 110 minuter - jagvetinte.
 
VAD TYCKER NI OM DETTA? Överdrivet (som jag tycker) eller bara bra?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: