follow my story, or leave it all behind.

Don't give up, darlin', stay strong

Kategori: Allmänt

Ni vet vissa dagar när allt är piss och du vill bara låsa in dig på rummet och typ dö? I know that feeling.
Det viktigaste jag har lärt mig -- och fortfarande lär mig, då man lär sig något varje dag -- är nog att stå kvar på marken med båda fötterna på jorden och vara stark, och att aldrig ge upp.
Ger du upp, vinner de som trackar dig. Vinner du, ger du igen.
Jag ska vinna över de som har kastat hästskit i mitt ansikte i 9 år. Jag ska visa dem. Om någon frågar mig vad jag ska göra som vuxen så svarar jag att jag helt enkelt ska jobba emot mobbning och annat piss här i världen som inte bör finnas, så som fattigdom och svält.
Och cancer. Såg på "My sister's keeper" igår, och grät nästan ögonen ur mig. Jag skulle donerat ifall det gällde liv eller död. Jag menar, varför kan man inte donera när man vet att man faktiskt lever? Den där 5-åriga pojken med leukemi kanske har två veckor kvar på sig, och du kanske är 47 och har levt ditt liv till hälften.
Om jag skulle vara 47 eller egentligen spelar det ingen roll, så skulle jag gett något så någon annan skulle fått chansen till livet.
 
Varför behålla när du kan ge?
 
STAY STRONG.
 
"Once you start giving for others, you'll slowly see what life is about."

Kommentarer


Kommentera inlägget här: